reklama

40 rokov a jedna hodina aneb moje zážitky z maturity.....

Môj otec má dnes stretávku po 40-tich rokoch od ukončenia strednej školy. Ja mám iba pár hodín po poslednom predmete. Je mi to smiešne, že to vyšlo práve na dnešný deň.......

Písmo: A- | A+

Moja prvá ústna odpoveď bola z náboženstva. Vytiahol som si dve otázky: Liturgia a pôsobenie Ducha Svätého v dnešnom svete. U tej prvej som mal/mohol rozvyť v odpovedi liturgické knihy: Rímsky misál, Lekcionár, Evanjeliár, Rituál, Pontifikál, Spoločné modlitby veriacich - však kto by ich nepoznal. Ešte som mohol povedať a vysvetliť, načo slúži direktórium. Aké je jeho využitie. Pomocou Svätého Písma som mohol určiť tri zmienky o Duchu Svätom v Starom Zákone a tri v Novom Zákone - to už bola druhá otázka.....

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže som mal po prvom predmete asi tri hodiny voľno, zašiel som domov. Po návrate do školy sa už šírili hlasy, že komisia na maturitný predmet z geografie je veľmi prísna. A že to tam budeme mať dosť dusné. Ale hneď sme si so spolužiakom povedali, že ich uvedieme na pravú mieru a že im ukážeme, kto tu je pánom :). No však samozrejme že my. Chodím tam štyri roky a nenechám sa zastrašiť niekým, koho nepoznám a koho už možno nikdy v živote neuvidím. Za dvadsať minut som sa stihol pripraviť na vodstvo Slovenska, povrch Antarktídy a trochu aj na náboženské a národnostné problémy vo Svete. S trochou pomoci pri tej poslednej otázke som to nakoniec zvládol.......

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po vydarenom dni som išiel už pred deviatou spať. Ale okolo jedenástej bol zrazu výkrik. Čo sa stalo? To náš kocúr dostával ,,na držku,, od druhého kocúra. A už som nezaspal. Až do zazvonenia budíka.......

Po úvodnom „Buongiorno” sa hneď nálada na taliančine trochu zlepšila. V prima parte som mal tri obrázky. Symboly Slovenska. Bratislavu - castello, ponte Nuovo e AuPark. Na druhom boli Čičmany a na treťom plte z Dunajca. V druhej časti odpovede som hovoril o mojom rodnom meste. Teda aspoň som sa snažil. Či už z toho niečo pochopili alebo nie, to už neviem. Mal som možnosť aj vysvetliť cudzincovi z Talianska krásnu prírodu v Tatrách - in terza parte.........

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Absurdnú drámu sme si na hodine slovenčiny prešli ako prvú maturitnú tému a tú som si vytiahol spoločne zo stredoškolskou odbornou činnosťou. Dopadlo to lepšie ako som čakal. To bolo asi tým, že som moju obľúbenú záhoráčtinu nechal pred dverami.......alebo za dverami?

Niektorí považujú maturitu za formalitu, iný nie. Ja som sa to snažil brať takskoro ako keby to bol normálny/obyčajný deň. Žiadny strach, stresy...... V živote prídu chvíle, kedy mi bude srdce pracovať na vyššie obrátky - napr.: keď budem pýtať svoju manželku o ruku...možno pred jej rodičmy? :) . Ale nebol to predsa obyčajný deň. Mal som taký zvláštny pocit. Oblek. Stužka. Prázdna škola - až na maturantov. Utajované maturitné zadania. Občiansky preukaz. Predseda maturitnej komisie. Prísediaci. Skúšajúci. Výsledná známka. A na koniec podanie si rúk.......a posledné Zbohom.........

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neuvádzam tu známky, čo som dostal z jednotlivých predmetov. Pretože niesú až tak dôležité. „Pyšnej na nich nejsem, ale taky se za nich nestydím.” ( z môjho obľúbeného filmu ). Jeden kňaz hovorí, že človek maturuje iba z jedného predmetu. Z lásky. A to buď si spravil alebo nespravil. Iná možnosť nie je. A maturita bude, keď nastane Boží súd......

Anton Lisinovič

Anton Lisinovič

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  64x

„Skutečný olympionik se nikdy nevzdá!” (Pierre de Coubertin)„Dúfam v to najlepšie, pripravujem sa na najhoršie!”„Ľudia si myslia, že ostať sám spôsobuje, že sa cítite opustený, ale myslím, že to nie je pravda. Byť obklopený nesprávnymi ľuďmi, to je tá najväčšia samota na svete!” (Kim Cilbertson) Zoznam autorových rubrík:  Muž a ženaSkautík na výpraveDie Meiste MusikPopis rubrikyRozumne využitý časTop 10Filozofia a životný postojPrímestský táborRaritné prípadyOratkoPríroda objektívomVeľké pravdy malých príbehovRecenzie

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu